Main Article Content
Article Details
ALIŃSKA A. 2008: Instytucje mikrofinansowe w lokalnym rozwoju społeczno-gospodarczym. Monografie i Opracowania 558, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
BABBIE R.E. 2001: The Practice of Social Research, Wadsworth, US.
BALINA R. 2013: Efektywność banków spółdzielczych w zależności od charakteru prowadzonej działalności, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, T. 15, z. 3.
BALINA R., KOWALSKI O., RÓŻYŃSKI J., MALESA K. 2014: Trends in Polish cooperative banking sector as seen by its management, China-USA Business Review, Vol. 13, no 3. (Crossref)
CAMPBELL D., MOORE G. & METZGER M. 2002: Corporate philanthropy in the UK 1985-2000: Some empirical findings, Journal of Business Ethics 39 (1/2). (Crossref)
CANNON T. 1992.: Corporate responsibility, Pitman Publishing, London.
CARROLL A.B. 1991: The pyramid of corporate social responsibility: toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons, 34 (4). (Crossref)
CARROLL A.B. 2004: Managing ethically with global stakeholders: A present and future challenge, The Academy of Management Executive 18 (2). (Crossref)
CHEMMANUR T.J., FULGHIERI P. 1994: Investment bank reputation, information production, and financial intermediation, Journal of Finance, March, Vol. 49, no 14. (Crossref)
FIORDELISI F., SOANA M-G., SCHWIZER P. 2013: The determinants of reputational risk in the banking sector, Journal of Banking and Finance, Vol. 37, no 8. (Crossref)
GOLEC M. 2010: Społeczne uwarunkowania działalności banków spółdzielczych. W: Banki spółdzielcze w Polsce w warunkach kryzysu finansowego i gospodarczego [red. M. Stefański]. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej we Włocławku, Włocławek.
HAUSNER J. 2008: Przedsiębiorstwa społeczne w Polsce. Teoria i praktyka. Kraków. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
KORENIK D. 2009: Odpowiedzialność banku komercyjnego. Próba syntezy, Difin, Warszawa.
MCDONALD L.M., RUNDLE-THIELE S. 2008: Corporate social responsibility and bank customer satisfaction. International Journal of Bank Marketing 26: 3. (Crossref)
MILES L.S., MUNILLA M.P. 2005: The corporate social responsibility continuum as a component of stakeholder theory. Business and Society Review, 110 (4). (Crossref)
SZPRINGER W. 2009: Społeczna odpowiedzialność banków. Między ochroną konsumenta a osłoną socjalną. Wolters Kluwer Business, Warszawa.
STRZELECKI A. 2008: Aspekty etyczne działalności banków spółdzielczych, [w:] Perspektywy rozwoju spółdzielczości bankowej w Polsce [red. M. Stefański], WSHE, Włocławek.
SZAMBELAŃCZYK J. 2006: Banki Spółdzielcze w Polsce w procesach zmian systemowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.
Downloads
- Rafał Balina, Sławomir Juszczyk, Olaf Kowalski, ROE determinants of polish cooperative banks before during and after the financial crisis , Zarządzanie Finansami i Rachunkowość : Vol. 3 No. 2 (2015)
- Rafał Balina, The level of cooperative banks customer satisfaction of the small and medium enterprise sector , Zarządzanie Finansami i Rachunkowość : Vol. 3 No. 1 (2015)
- Rafał Balina, Sławomir Juszczyk, Changes in interest rates and volume of loans versus changes in interest rates of NBP in years 2008–2015 , Zarządzanie Finansami i Rachunkowość : Vol. 5 No. 1 (2017)
- Rafał Balina, Marta Idasz-Balina, Jolanta Pochopień, Jerzy Różyński, Growth rate of lending and efficiency of cooperative banks , Zarządzanie Finansami i Rachunkowość : Vol. 1 No. 2 (2013)
- Rafał Balina, Marta Idasz-Balina, Application of CSR tools in the process of image creation in cooperative , Zarządzanie Finansami i Rachunkowość : Vol. 4 No. 3 (2016)