Narzędzia CSR w kreowaniu wizerunku banku spółdzielczego
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
społeczna odpowiedzialność biznesu, bank spółdzielczy, wizerunek, korzyść
Abstrakt
Przeprowadzone badania dotyczyły określenia znaczenia narzędzi wykorzystywanych przez banki spółdzielcze w ramach koncepcji społecznie odpowiedzialnego biznesu do kreowania własnego wizerunku na rynku lokalnym. Badania ankietowe przeprowadzono w pierwszej połowie 2016 roku na grupie 600 klientów banków spółdzielczych. Przeprowadzone badania wykazały, że w przypadku badanych polskich banków spółdzielczych stosowanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu wpływa pozytywnie na jego wizerunek a społecznie odpowiedzialne banki uzyskują wiele korzyści zarówno dla siebie samych, jak również dla społeczności oraz środowiska, w którym funkcjonują.
Article Details
Jak cytować
Balina, R., & Idasz-Balina, M. (2016). Narzędzia CSR w kreowaniu wizerunku banku spółdzielczego. Zarządzanie Finansami I Rachunkowość, 4(3), 69–79. https://doi.org/10.22630/ZFIR.2016.4.3.18
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
- Rafał Balina, Marta Idasz-Balina, Jolanta Pochopień, Jerzy Różyński, Dynamika obliga kredytowego a efektywność banków spółdzielczych , Zarządzanie Finansami i Rachunkowość : Tom 1 Nr 2 (2013)
- Rafał Balina, Poziom zadowolenia klientów banków spółdzielczych z sektora małych i średnich przedsiębiorstw , Zarządzanie Finansami i Rachunkowość : Tom 3 Nr 1 (2015)
- Marta Idasz-Balina, Istota i znaczenie narzędzi CSR w opinii zarządzających bankami spółdzielczymi , Zarządzanie Finansami i Rachunkowość : Tom 5 Nr 3 (2017)
- Rafał Balina, Sławomir Juszczyk, Zmiany oprocentowania i wolumenu kredytów dla przedsiębiorstw a zmiany stóp procentowych NBP w latach 2008–2015 , Zarządzanie Finansami i Rachunkowość : Tom 5 Nr 1 (2017)
- Rafał Balina, Sławomir Juszczyk, Olaf Kowalski, Determinanty ROE polskich banków spółdzielczych przed kryzysem finansowym, w trakcie kryzysu i po nim , Zarządzanie Finansami i Rachunkowość : Tom 3 Nr 2 (2015)
- Rafał Balina, Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) na przykładzie banków spółdzielczych , Zarządzanie Finansami i Rachunkowość : Tom 2 Nr 4 (2014)