Narzędzia CSR w kreowaniu wizerunku banku spółdzielczego

Main Article Content

Rafał Balina
Marta Idasz-Balina


Słowa kluczowe : społeczna odpowiedzialność biznesu, bank spółdzielczy, wizerunek, korzyść
Abstrakt
Przeprowadzone badania dotyczyły określenia znaczenia narzędzi wykorzystywanych przez banki spółdzielcze w ramach koncepcji społecznie odpowiedzialnego biznesu do kreowania własnego wizerunku na rynku lokalnym. Badania ankietowe przeprowadzono w pierwszej połowie 2016 roku na grupie 600 klientów banków spółdzielczych. Przeprowadzone badania wykazały, że w przypadku badanych polskich banków spółdzielczych stosowanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu wpływa pozytywnie na jego wizerunek a społecznie odpowiedzialne banki uzyskują wiele korzyści zarówno dla siebie samych, jak również dla społeczności oraz środowiska, w którym funkcjonują.

Article Details

Jak cytować
Balina, R., & Idasz-Balina, M. (2016). Narzędzia CSR w kreowaniu wizerunku banku spółdzielczego. Zarządzanie Finansami I Rachunkowość, 4(3), 69–79. https://doi.org/10.22630/ZFIR.2016.4.3.18
Bibliografia

ADAMCZYK J. 2009: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

BARGIEŁ D. 2011: Stosowanie narzędzi biznesu odpowiedzialnego społecznie w dążeniu do rozwoju społeczno-ekonomicznego, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy 20, Rzeszów, s. 70-77.

CARROLL A.B., BUCHHOLTZ A.K. 2003: Business & Society: Ethics and Stakeholder Management, Thomson Learning, South - Western College.

GASPARSKI W., LEWICKA-STRZAŁECKA A., ROK B., SZULCZEWSKI G. 2004: Odpowiedzialność społeczna i etyka biznesu w polskim życiu gospodarczym, Wydawnictwo IFIS PAN, Warszawa.

GOSTOMSKI E. 2009: Społeczna odpowiedzialność banków w dobie kryzysu finansowego (w:) Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych, (red.) M. Bąk, P. Kulawczuk, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa.

KORENIK D. 2013: Znaczenie społecznej odpowiedzialności banku w teorii i praktyce bankowej, Zarządzanie i Finanse 2/1, s. 308-320.

LEOŃSKI W. 2015: Koncepcja CSR w polskim sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Studia Ekonomiczne 229, Katowice, s. 92-102.

NAKONIECZNA J. 2008: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa.

PAETZOLD K. 2010: Corporate Social Responsibility (CSR): An International Marketing Approach, Diplomica Verlag, Hamburg.

RYBAK M. 2004: Etyka menedżera - Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

ZIÓŁKOWSKA E. 2013: Idea Corporate Social Responsibility jako przykład społecznych aspektów funkcjonowania sektora bankowego przez pryzmat odpowiedzialności banków za kryzys subprime, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów 127, s. 127-148.

ŻELAZNA-BLICHARZ A. 2013: Społeczna odpowiedzialność w procesie gospodarowania a zrównoważona produkcja i konsumpcja, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.