Poziom zadowolenia klientów banków spółdzielczych z sektora małych i średnich przedsiębiorstw

Main Article Content

Rafał Balina


Słowa kluczowe : bank spółdzielczy; jakość; zadowolenie; lojalność; klient
Abstrakt
We współczesnym burzliwym środowisku gospodarczym jakość usług jest nieocenionym atutem. Banki powinny tak zarządzać, aby przetrwać i zyskać przewagę konkurencyjną. Silna konkurencja ze strony banków komercyjnych wymusza na bankach spółdzielczych ciągłą walkę o utrzymanie klientów. Jednym z elementów przewagi konkurencyjnej coraz częściej staje się jakość obsługi klientów. Ze względu na ograniczoną liczbę potencjalnych klientów na rynku wydaje się, że coraz ważniejsze staje się budowanie bazy lojalnych klientów, a nie tylko zdobywanie nowych. W opracowaniu przedstawiono badania dotyczące stopnia zadowolenia klientów z jakości produktów i obsługi banków spółdzielczych. Badania oparto na ankiecie przeprowadzonej wśród ich klientów z sektora MSP. Analiza wykazała wysoki poziom zadowolenia usługobiorców zarówno z oferty bankowej, jak i jakości obsługi w placówkach bankowych.

Article Details

Jak cytować
Balina, R. (2015). Poziom zadowolenia klientów banków spółdzielczych z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Zarządzanie Finansami I Rachunkowość, 3(1), 29–37. https://doi.org/10.22630/ZFIR.2015.3.1.3
Bibliografia

ALDLAIGAN A.H., BUTTLE F.A. 2002: SYSTRA-SQ: a new measure of bank service quality, International Journal of Service Industry Management no 4. (Crossref)

BALINA R., KOWALSKI O., RÓŻYŃSKI J. 2014: Effective Management of Own Funds in Polish Cooperative Banks, Chinese Business Review, Vol. 13, no 3. (Crossref)

DEMBIŃSKA-CYRAN I., HOLUB-IWAN J., PERENC J. 2004: Zarządzanie relacjami z klientami [Managing client relations]. Wydawnictwo Difin, Warsaw.

FUTRELL CH.M. 2004: Nowoczesne techniki sprzedaży [Modern sales techniques], Oficyna Ekonomiczna, Crakow.

GRIFFIN J. 1997: Customer Loyalty. How to Earn It, How to Keep It, Jossey-Bass Publishers, San Francisco.

HILL N., ALEXANDR J. 2004: Pomiar satysfakcji i lojalności klienta [The handbook of customer satisfaction and loyalty measurement]. Oficyna Ekonomiczna, Warsaw.

REICHHELD F.F., SASSER Jr W.E. 1990: Zero Defections. Quality Comes to Service. Harvard Business Review no 9-10.

RUDAWSKA E. 2002: Marketing Partnerski - kształtowanie lojalności swoich klientów [Marketing partnership - how to shape the loyalty of your clientele]. Przegląd Organizacji nr 6. (Crossref)

RYTELEWSKA G. 2011: Bankowość detaliczna strategią konkurencji wobec banków zagranicznych [Retail banking - competition strategy in the face of foreign banks], SGH Katedra Bankowości, Warsaw].

SKOWRON S. 2010: Wpływ satysfakcji i lojalności klienta na wyniki finansowe przedsiębiorstwa [The influence of client satisfaction and loyalty on commercial financial results], Marketing przyszłości - Trendy, Strategie. Instrumenty [ed. G. Rosa and A. Smalec]. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług nr 594 (54). Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.

SNARSKI P. 2012: Metody pomiaru satysfakcji klientów bankowych wykorzystywanych do analiz konkurencyjności banków [Bank client satisfaction assessment methods used for bank competitiveness analysis], Economy and Management, Vol. 4, no 2.

STASIAK-BETLEJEWSKA R., BORKOWSKI S. 2010: Identyfikacja poziomu satysfakcji klienta banku w procesie usługowym przy wykorzystaniu metody servqual [Identifying client satisfaction levels in the service process applying the Servqual method], Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing no 3 (52). Wydawnictwo Naukowe SGGW, Warsaw.

URBANEK G. 2004: Jakość, satysfakcja, rentowność - łańcuch przyczynowo-skutkowy [Quality, satisfaction, profitability - the cause and effect chain], Marketing i Rynek no 6.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.