Application of CSR tools in the process of image creation in cooperative

Main Article Content

Rafał Balina
Marta Idasz-Balina


Keywords : Socially Responsible Business, cooperative bank, image, benefit
Abstract
The research was determining the significance of the tools used by the cooperative banks under the concept of Socially Responsible Business to create their own image in the local market. The questionnaire survey was conducted in the first half of 2016 at group of 600 clients of cooperative banks. The research showed that in the case of Polish cooperative banks the concept of corporate social responsibility has a positive effect on their image. What more socially responsible banks gets a lots of benefits for them and for the environment and the community, in which they operate.

Article Details

How to Cite
Balina, R., & Idasz-Balina, M. (2016). Application of CSR tools in the process of image creation in cooperative. Zarządzanie Finansami I Rachunkowość, 4(3), 69–79. https://doi.org/10.22630/ZFIR.2016.4.3.18
References

ADAMCZYK J. 2009: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

BARGIEŁ D. 2011: Stosowanie narzędzi biznesu odpowiedzialnego społecznie w dążeniu do rozwoju społeczno-ekonomicznego, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy 20, Rzeszów, s. 70-77.

CARROLL A.B., BUCHHOLTZ A.K. 2003: Business & Society: Ethics and Stakeholder Management, Thomson Learning, South - Western College.

GASPARSKI W., LEWICKA-STRZAŁECKA A., ROK B., SZULCZEWSKI G. 2004: Odpowiedzialność społeczna i etyka biznesu w polskim życiu gospodarczym, Wydawnictwo IFIS PAN, Warszawa.

GOSTOMSKI E. 2009: Społeczna odpowiedzialność banków w dobie kryzysu finansowego (w:) Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych, (red.) M. Bąk, P. Kulawczuk, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa.

KORENIK D. 2013: Znaczenie społecznej odpowiedzialności banku w teorii i praktyce bankowej, Zarządzanie i Finanse 2/1, s. 308-320.

LEOŃSKI W. 2015: Koncepcja CSR w polskim sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Studia Ekonomiczne 229, Katowice, s. 92-102.

NAKONIECZNA J. 2008: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa.

PAETZOLD K. 2010: Corporate Social Responsibility (CSR): An International Marketing Approach, Diplomica Verlag, Hamburg.

RYBAK M. 2004: Etyka menedżera - Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

ZIÓŁKOWSKA E. 2013: Idea Corporate Social Responsibility jako przykład społecznych aspektów funkcjonowania sektora bankowego przez pryzmat odpowiedzialności banków za kryzys subprime, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów 127, s. 127-148.

ŻELAZNA-BLICHARZ A. 2013: Społeczna odpowiedzialność w procesie gospodarowania a zrównoważona produkcja i konsumpcja, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.