Istota i znaczenie narzędzi CSR w opinii zarządzających bankami spółdzielczymi

Main Article Content

Marta Idasz-Balina


Słowa kluczowe : CSR, społeczna odpowiedzialność biznesu, bank spółdzielczy
Abstrakt
Celem badań było przedstawienie rozwiązań wykorzystywanych przez banki spółdzielcze w realizacji zasad związanych z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) oraz ich ważności w opinii zarządzających bankami spółdzielczymi. Badania swoim zakresem objęły 140 banków spółdzielczych, co stanowiło 24,6% wszystkich banków spółdzielczych funkcjonujących w Polsce według stanu na dzień 30 czerwca 2016 r. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że banki spółdzielcze wspierają i realizują działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Ponadto ankietowani wskazali, że najważniejszą formą komunikacji ze społecznością lokalną jest sponsoring, a banki spółdzielcze oprócz tradycyjnych narzędzi CSR wykorzystują także liczne dodatkowe narzędzia, które w opinii zarządzających są istotne w prowadzeniu przez nie działalności.

Article Details

Jak cytować
Idasz-Balina, M. (2017). Istota i znaczenie narzędzi CSR w opinii zarządzających bankami spółdzielczymi. Zarządzanie Finansami I Rachunkowość, 5(3), 45–57. https://doi.org/10.22630/ZFIR.2017.5.3.17
Bibliografia

BALINA R. 2014: Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) na przykładzie banków spółdzielczych, Zarządzanie Finansami i Rachunkowość, t. 2, nr 4, s. 51-60. (Crossref)

Dobre Partnerstwo - Teoria a praktyka: Jak instytucje finansowe budują współpracę na korzyść lokalnych społeczności, Instytut Jagielloński, Warszawa 2014.

FILEK J., 2008: Przyczyny małego zainteresowania ideą CSR w Polsce, [w] M. Bąk, P. Kulawczuk, (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach: praca zbiorowa. Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym.

http://www.nienieodpowiedzialni.pl/Nieodpowiedzialno-za-zas-on-CSR_2_38_1.html, (dostęp: 15.01.2017).

IDASZ-BALINA M., BALINA R., 2016: Narzędzia CSR w kreowaniu wizerunku banku spółdzielczego. Zarządzanie Finansami i Rachunkowość, t. 4, nr 3, s. 69-79.

JUSZCZYK S., BALINA R., 2016: Poziom i struktura wydatków prospołecznych banków spółdzielczych w zależności od płci prezesa zarządu. Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych, 3, s. 27-43. (Crossref)

KORENIK D. 2009: O roli służebnej banków komercyjnych, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław.

KUBACKI G., Eksperci: instytucje finansowe często mylą CSR z marketingiem czy reklamą, http://biznes.pl/wiadomosci/raporty/eksperci-instytucje-finansowe-czesto-mylacsr-z-ma,5645812,1,5585484,301,news-detal.html (dostęp: 15.01.2017).

SGS Polska: Barometr CSR, Wybrane wyniki pierwszej edycji badań opinii publicznej, 2013 r., s. 2-3, http://www.doradztwocsr.pl/pdf/BAROMETR_CSR_2013_Broszura_konferencyjna.pdf, (dostęp:13.12.2014)

SZAFRAŃSKA M. 2006: Rola banków spółdzielczych w rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich, Problemy Rolnictwa Światowego. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, 15, s. 213-220.

SZWACKA-MOKRZYCKA J. 2010: Znaczenie wizerunku w budowaniu pozycji konkurencyjnej banków, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 4 (53), s. 278-286. (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.