Inwestycje w innowacje czynnikiem rozwoju spółdzielni mleczarskich

Main Article Content

Marta Galanek


Słowa kluczowe : spółdzielnie mleczarskie; zasadność wprowadzania innowacji; inwestycje
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono opinie zarządzających spółdzielniami mleczarskimi dotyczące wpływu inwestycji o charakterze innowacyjnym na ich rozwój. W większości spółdzielni wprowadzono innowacje produktowe i procesowe. Głównymi bodźcami do wprowadzania zmian o charakterze innowacyjnym w spółdzielniach były sugestie zgłaszane przez klientów, a przede wszystkim rozwój przedsiębiorstw. Głównymi celami wprowadzania zmian była poprawa jakości wytwarzanych produktów, wejście na nowe rynki zbytu oraz zwiększenie zdolności produkcyjnych spółdzielni. Zasadność wprowadzania zmian o charakterze innowacyjnym została potwierdzona opiniami klientów, którzy uważają je za konieczne oraz poszukują i często nabywają produkty innowacyjne.

Article Details

Jak cytować
Galanek, M. (2014). Inwestycje w innowacje czynnikiem rozwoju spółdzielni mleczarskich. Zarządzanie Finansami I Rachunkowość, 2(2), 21–33. https://doi.org/10.22630/ZFIR.2014.2.2.11
Bibliografia

CZUPIAŁ J. 2006: Rola innowacji produktowych w kształtowaniu wyróżniających kompetencji przedsiębiorstwa. W: J. Szabłowski (red.), Zarządzanie innowacjami. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok.

DOMANOWSKA I. 2006: Znaczenie innowacyjności i instrumenty wspierające innowacyjność przedsiębiorstw w kontekście integracji Polski z Unią Europejską. W: J. Szabłowski (red.), Zarządzanie innowacjami. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok.

DROZDOWSKI R. i in. 2010: Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki, raport końcowy z badania. Wydawnictwo PARP, Warszawa.

DRUCKER P.F. 1992: Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Wydawnictwo PWE, Warszawa.

JANASZ W. 2011: Innowacje w strategii gospodarczej Unii Europejskiej. W: W. Janasz (red.), Innowacje w zrównoważonym rozwoju organizacji. Wydawnictwo DIFIN, Warszawa.

JOHNSTON R.E., Bate J.D. 2003: The power of strategy innovation. A New Way of Linking Creativity and Strategic Planning to Discover Great Business Opportunities, AMACOM, New York.

MORRIS L. 2006: Permanent Innovation. The Definitive Guide to Principles, Strategies and Methods of Successful Innovators, Ackoff Center.

OLEKSIUK A. 2012: Uwarunkowania i mechanizmy tworzenia innowacji jako czynniki rozwoju gospodarczego. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn.

PODRĘCZNIK OSLO 2012: Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji. OECD/Eurostat 2005, Warszawa.

PENC J. 1999: Innowacje i zmiany w firmie: transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Placet, Warszawa.

POMYKALSKI A. 2001: Zarządzanie innowacjami. Wydawnictwo PWN, Warszawa.

WILMAŃSKA A. 2010: Innowacyjność 2010. Wydawnictwo PARP, Warszawa.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty